by Tony Kushner
directed by Arnaud Desplechin
Richelieu
Richelieu
Angels in America
2020-01-18 20:30:00 2020-03-27 20:30:00
“Tony Kushner. Jew, homosexual and Marxist.” This was how the author of "Angels in America" introduced himself to Pierre Laville, the French translator of his play.
Earning a Pulitzer Prize and Tony Award in 1993, subsequently adapted for television and opera, Angels in America stages American society of the Reagan years, mixing intimate stories and political events, realism and the fantastical while following the dark narrative thread of the AIDS epidemic. This was the disease that, in 1986, ended the life of Roy Cohn, an unscrupulous lawyer who was a disciple of McCarthy, a homophobe, racist, “bully, coward and victim” as described on the Washington Memorial Quilt. Kushner makes him one of the twenty-three characters – played by eight actors – of his Gay Fantasia on National Themes divided into two parts: Millennium Approaches and Perestroika. The setting is New York between 1985 and 1990. The Republicans are in power, the Chernobyl catastrophe is imminent, the collapse of the Berlin Wall is about to overturn cold war politics and HIV, still synonymous with certain death, is reduced to the definition of homosexual cancer.
After Strindberg’s The Father, this is Arnaud Desplechin’s second production with the Troupe and also marks the American playwright’s entry into the Repertoire. The director emphasises the contemporary nature of Angels: “A hundred echoes of yesterday’s struggles resonate in the here and now. From Trump, for whom Roy Cohn was an early mentor, to Fukushima, the passing of time does not make distant but provides us with lessons.” The play’s hybrid writing borrows from cinema, television, American comedy and classical theatre: “it was this ‘theatrical impurity’ that I fell in love with”, he says. “I’m enthralled with Kushner’s mix of genres: it’s Shakespeare meets Brecht with Broadway thrown in!”
NEW PRODUCTION
REPERTOIRE ENTRY
French text: Pierre Laville
Scenic version and staging: Arnaud Desplechin
Scenography: Rudy Sabounghi
Costumes : Caroline de Vivaise
Light: Bertrand Couderc
Sound: Sébastien Trouvé
Artistic collaboration: Stéphanie Cléau
Assistant stage manager: Stéphanie Leclercq
Scenography and video assistant: Julien Soulier
Costumes assistant: Magdaléna Calloc’h
Currently being casted
l’Ange de l’Amérique, l’Infirmière Emily, Martin Heller et la Femme du Bronx
See biographyle Rabbin Isidor Chemelwitz, Henry, Hannah Pitt, Ethel Rosenberg, Alexis Antédiluvianovitch Prelapsarianov et l’Ange Asiatica
See biography2020-01-18 20:30:00
2020-01-18 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-19 20:30:00
2020-01-19 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-20 20:30:00
2020-01-20 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-22 20:30:00
2020-01-22 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-23 20:30:00
2020-01-23 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-25 20:30:00
2020-01-25 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-26 14:00:00
2020-01-26 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-01-29 20:30:00
2020-01-29 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-01-31 20:30:00
2020-01-31 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-02 20:30:00
2020-02-02 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-08 14:00:00
2020-02-08 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-02-10 20:30:00
2020-02-10 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-13 20:30:00
2020-02-13 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-16 14:00:00
2020-02-16 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-02-17 20:30:00
2020-02-17 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-19 20:30:00
2020-02-19 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-21 20:30:00
2020-02-21 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-22 14:00:00
2020-02-22 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-02-25 20:30:00
2020-02-25 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-27 20:30:00
2020-02-27 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-02-29 20:30:00
2020-02-29 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-01 14:00:00
2020-03-01 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-03-02 20:30:00
2020-03-02 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-04 20:30:00
2020-03-04 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-06 20:30:00
2020-03-06 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-07 14:00:00
2020-03-07 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-03-08 20:30:00
2020-03-08 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-10 20:30:00
2020-03-10 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-12 20:30:00
2020-03-12 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-14 14:00:00
2020-03-14 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-03-15 20:30:00
2020-03-15 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-16 20:30:00
2020-03-16 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-18 20:30:00
2020-03-18 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-20 20:30:00
2020-03-20 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-21 14:00:00
2020-03-21 14:00:00
de 6 à 43 €
2020-03-22 20:30:00
2020-03-22 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-23 20:30:00
2020-03-23 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-24 20:30:00
2020-03-24 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-25 20:30:00
2020-03-25 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-26 20:30:00
2020-03-26 20:30:00
de 6 à 43 €
2020-03-27 20:30:00
2020-03-27 20:30:00
de 6 à 43 €
La Comédie-Française lance la troisième édition du Salon des métiers du spectacle vivant en visioconférence ! La Comédie-Française est une véritable ruche de près de 80 métiers exercés par 450 personnes qui fabriquent chaque élément des 25 spectacles qu’elle présente chaque saison. Venez les découvrir !
Les chèques-cadeaux seront mis en vente mercredi 4 décembre, à partir de 11h sur notre site Internet, par téléphone au 01 44 58 15 15 et aux guichets de la Salle Richelieu.
D'une valeur de 30 €, 50 € et 80 €, les chèques-cadeaux vous permettent d'offrir des places de spectacles dans nos trois salles (Salle Richelieu, Théâtre du Vieux-Colombier, Studio-Théâtre) et des entrées pour les visites individuelles (familles ou historiques) de la Salle Richelieu.
Ils ne constituent pas une place : toute personne détentrice d’un chèque-cadeau devra au préalable effectuer une réservation, dans la limite des places disponibles.
Les chèques-cadeaux 2024-2025 sont valables pour les représentations et les visites de décembre 2024 jusqu'au 14 janvier 2026. Ils ne sont pas remboursables.
En raison du renforcement des mesures de sécurité dans le cadre du plan Vigipirate « Urgence attentat », nous vous demandons de vous présenter 30 minutes avant le début de la représentation afin de faciliter le contrôle.
Nous vous rappelons également qu’un seul sac (de type sac à main, petit sac à dos) par personne est admis dans l’enceinte des trois théâtres de la Comédie-Française. Tout spectateur se présentant muni d’autres sacs (sac de courses, bagage) ou objets encombrants, se verra interdire l’entrée des bâtiments.