The Resistible Rise of Arturo Ui
by Bertolt Brecht
Directed by Katharina Thalbach
Richelieu
Richelieu
La Résistible Ascension...
2018-02-27 20:30:00 2018-05-21 14:00:00
Brecht was in exile in the United States in 1941 when he completed this play in which, as noted by Bernard Dort, the distancing effect is more than ever a “process of deconditioning and destroying ideologies”.
The German dramatist seeks to dismantle the mechanisms of Hitler’s rise to power by transposing the action to Chicago in 1930 with the crisis of the Cauliflower Trust. For Hitler and Al Capone, as for Nazism and the criminal underworld, the methods are the same: intimidation, blackmail, embezzlement, threats and murder, right up to and including grotesque and Chaplinesque elocution lessons so as to better harangue the crowds. “The belly is still fertile...” warned Brecht. More than sixty years after the playwright’s death, Arturo Ui comes down to us from the past and still speaks in the present.
The task of inaugurating La Résistible Ascension d’Arturo Ui in the Repertoire was entrusted to a historical figure of the Berliner Ensemble, Katharina Thalbach, the daughter of Benno Besson and Sabine Thalbach, an actress in Brecht’s company. After her mother passed away, Katharina Thalbach grew up under the protection of the company, particularly that of Helene Weigel, Brecht’s widow and his successor as head of the Berliner. A renowned theatre and opera director, she expresses the epic breadth of this “political farce” in a staging free of dogmatism and in the tradition of these inspired thespians.
2:05 (without intermission)
Staging****: Katharina Thalbach
Translation : Hélène Mauler et René Zahnd
Scenography and costumes****: Ezio Toffolutti
Lights****: François Thouret
Choregraphy****: Glysleïn Lefever
Sounds: Jean-Luc Ristord
Music: Vincent Leterme
Artistic collaboration : Léonidas Strapatsakis
Assistant stage manager : Ruth Orthmann
Assistant scenography: Liccia Lucchese
Clark et le Médecin
Butcher et Bowl (en alternance)
l'accusé Fish et Marchand de légumes
Ted Ragg et Marchand de légumes
Marchande de légumes
Marchande de légumes
Marchande de légumes
Marchand de légumes
Voice-over: Éric Ruf, Elsa Lepoivre
2018-04-11 20:30:00
2018-04-11 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-19 20:30:00
2018-04-19 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-22 14:00:00
2018-04-22 14:00:00
de 7 à 43 €
2018-04-25 20:30:00
2018-04-25 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-28 20:30:00
2018-04-28 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-29 20:30:00
2018-04-29 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-04 20:30:00
2018-05-04 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-06 14:00:00
2018-05-06 14:00:00
de 7 à 43 €
2018-05-10 20:30:00
2018-05-10 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-13 20:30:00
2018-05-13 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-17 20:30:00
2018-05-17 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-19 14:00:00
2018-05-19 14:00:00
de 7 à 43 €
2018-05-20 20:30:00
2018-05-20 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-21 14:00:00
2018-05-21 14:00:00
de 7 à 43 €
La Comédie-Française lance la troisième édition du Salon des métiers du spectacle vivant en visioconférence ! La Comédie-Française est une véritable ruche de près de 80 métiers exercés par 450 personnes qui fabriquent chaque élément des 25 spectacles qu’elle présente chaque saison. Venez les découvrir !
POUR LA SAISON 24-25
En raison du renforcement des mesures de sécurité dans le cadre du plan Vigipirate « Urgence attentat », nous vous demandons de vous présenter 30 minutes avant le début de la représentation afin de faciliter le contrôle.
Nous vous rappelons également qu’un seul sac (de type sac à main, petit sac à dos) par personne est admis dans l’enceinte des trois théâtres de la Comédie-Française. Tout spectateur se présentant muni d’autres sacs (sac de courses, bagage) ou objets encombrants, se verra interdire l’entrée des bâtiments.