The Resistible Rise of Arturo Ui
by Bertolt Brecht
Directed by Katharina Thalbach
Richelieu
Richelieu
La Résistible Ascension...
2018-02-27 20:30:00 2018-05-21 14:00:00
Brecht was in exile in the United States in 1941 when he completed this play in which, as noted by Bernard Dort, the distancing effect is more than ever a “process of deconditioning and destroying ideologies”.
The German dramatist seeks to dismantle the mechanisms of Hitler’s rise to power by transposing the action to Chicago in 1930 with the crisis of the Cauliflower Trust. For Hitler and Al Capone, as for Nazism and the criminal underworld, the methods are the same: intimidation, blackmail, embezzlement, threats and murder, right up to and including grotesque and Chaplinesque elocution lessons so as to better harangue the crowds. “The belly is still fertile...” warned Brecht. More than sixty years after the playwright’s death, Arturo Ui comes down to us from the past and still speaks in the present.
The task of inaugurating La Résistible Ascension d’Arturo Ui in the Repertoire was entrusted to a historical figure of the Berliner Ensemble, Katharina Thalbach, the daughter of Benno Besson and Sabine Thalbach, an actress in Brecht’s company. After her mother passed away, Katharina Thalbach grew up under the protection of the company, particularly that of Helene Weigel, Brecht’s widow and his successor as head of the Berliner. A renowned theatre and opera director, she expresses the epic breadth of this “political farce” in a staging free of dogmatism and in the tradition of these inspired thespians.
2:05 (without intermission)
Staging****: Katharina Thalbach
Translation : Hélène Mauler et René Zahnd
Scenography and costumes****: Ezio Toffolutti
Lights****: François Thouret
Choregraphy****: Glysleïn Lefever
Sounds: Jean-Luc Ristord
Music: Vincent Leterme
Artistic collaboration : Léonidas Strapatsakis
Assistant stage manager : Ruth Orthmann
Assistant scenography: Liccia Lucchese
Clark et le Médecin
Sheet, O’Casey et le Procureur
Butcher et Bowl (en alternance)
l'accusé Fish et Marchand de légumes
Ted Ragg et Marchand de légumes
Marchande de légumes
Marchande de légumes
Marchande de légumes
Marchand de légumes
Voice-over: Éric Ruf, Elsa Lepoivre
2018-04-11 20:30:00
2018-04-11 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-19 20:30:00
2018-04-19 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-22 14:00:00
2018-04-22 14:00:00
de 7 à 43 €
2018-04-25 20:30:00
2018-04-25 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-28 20:30:00
2018-04-28 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-04-29 20:30:00
2018-04-29 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-04 20:30:00
2018-05-04 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-06 14:00:00
2018-05-06 14:00:00
de 7 à 43 €
2018-05-10 20:30:00
2018-05-10 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-13 20:30:00
2018-05-13 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-17 20:30:00
2018-05-17 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-19 14:00:00
2018-05-19 14:00:00
de 7 à 43 €
2018-05-20 20:30:00
2018-05-20 20:30:00
de 7 à 43 €
2018-05-21 14:00:00
2018-05-21 14:00:00
de 7 à 43 €
JANVIER - JUILLET 2026
La Salle Richelieu fermant pour travaux le 16 janvier, la Troupe se produira dès le 14 janvier dans 11 théâtres à Paris et à Nanterre.
Outre ses deux salles permanentes, le Théâtre du Vieux-Colombier et le Studio-Théâtre, elle aura pour point fixe le Théâtre de la Porte Saint-Martin et le Petit Saint-Martin et sera présente dans 9 théâtres partenaires : le Théâtre du Rond-Point, l’Odéon Théâtre de l’Europe, le Théâtre Montparnasse, le Théâtre Nanterre-Amandiers, le 13e art, La Villette-Grande Halle et le Théâtre du Châtelet.
Les 20 spectacles de cette saison hors les murs sont en vente.
Consultez nos conditions générales de ventes pour les conditions d'accès.
