by Serge Bagdassarian
Directed by Serge Bagdassarian
Studio
Studio
L'Interlope (cabaret)
2016-09-17 00:00:00 2016-10-30 00:00:00
INTERLOPE n. m. and adj (Engl. interloper) 1. Archaic. n. m. A merchant ship engaged in smuggling 2. Mod. adj. Whose activity is not legal 3. Fam. (1772 as a noun.) Shady or suspicious in appearance
During the interwar period, Paris, along with Vienna and Berlin, enjoyed a thriving scene for cabarets and transvestite balls, a clandestine world that offered spaces of freedom in which homosexuality thumbed its nose at the society that forbade it. All Paris frequented these illicit nightspots. Welcome to L’Interlope!
In this cross-dressing cabaret imagined by the Sociétaire Serge Bagdassarian, we are welcomed by the tomboy manager. Behind the curtain, the artists are in their dressing rooms –the ultimate intermediary space, the temple of transvestism. By turning themselves into women for a short while, they escape from their daily lives and everyday routines, shaking free of the bleak oppression they have suffered with an incorrigible sense of humour, great elegance and already a first few songs. We go from the intimacy of this moment before the curtain to the performance in the blaze of the spotlights. In a production far removed from grimacing farce, Serge Bagdassarian highlights the different registers of the vast musical repertoire of the Roaring Twenties while selecting of some of its loveliest songs.
1:15
Staging: Serge Bagdassarian
Music: Benoît Urbain
Scenography and lights: Éric Dumas
Costumes: Siegrid Petit-Imbert
Make-up and hairstyling: Véronique Soulier-Nguyen
La Comédie-Française lance la troisième édition du Salon des métiers du spectacle vivant en visioconférence ! La Comédie-Française est une véritable ruche de près de 80 métiers exercés par 450 personnes qui fabriquent chaque élément des 25 spectacles qu’elle présente chaque saison. Venez les découvrir !
POUR LA SAISON 24-25
En raison du renforcement des mesures de sécurité dans le cadre du plan Vigipirate « Urgence attentat », nous vous demandons de vous présenter 30 minutes avant le début de la représentation afin de faciliter le contrôle.
Nous vous rappelons également qu’un seul sac (de type sac à main, petit sac à dos) par personne est admis dans l’enceinte des trois théâtres de la Comédie-Française. Tout spectateur se présentant muni d’autres sacs (sac de courses, bagage) ou objets encombrants, se verra interdire l’entrée des bâtiments.